Suomen MUni/Trial/XC-meet 2006

No niin. Se vanha topicci meni sen siliän tien, joten koin tarpeelliseks laittaa tän uudestaan listoille. Elikkäs miittiä ollaan kaavailemassa ens kesälle. Jontta voi varmaan ehtiessään tähän jotaan tarkempaa sepustaa…? :smiley: Ja jos/kun tietopäivitystäkin tulee! Ihan Paavalia varten tohon ton “XC”:nkin laitoin… :astonished:

PS. Pitäis varmaan pitää tää topicci hengissä ettei joudu Gilbyn ö-mappiin ihan heti.

Juu!!! Ja trallati traa!!!

Viimekesäiseen miittiin oli niin kova tungos (2hlö), jotta se olisi tarkoitus hyvien kokemusten pohjalta järjestää uuudelleen. Täällä kuopiossa on ainakin kaksi innokasta meet-osallistujaa, ja olemme innokkaita lienee myös järkkäämään tänne jotain, jos saamme kannatusta.

kesämeeting06

Tuli vaan mieleen sellainen juttu. Ostin ittelle alkukesästä muutaman peruspyörän, jooa opettelin eteenpäin ajon.

Nyt olen saanut tunturin freestylerit innostumaan ja tilasin 11kpl pyöriä Pelkosenniemen koululaisille. Ennen joulua aloitetaan treenit ja kesällä kylällä on noin 10-15 uutta pyöräilijää ja varmaan sitten muutama Munin ostajakin kesäksi tiedossa.

Harrastajia on kutenkn tosi vähän, niin en tiedä, mutta olisiko Pyhätunturi sopiva kesän 2006 kokoontumisajojen paikka? 1100 asukasta ja 15 yksipyörää, eli yli 1%lla Pelkosenniemeläisistä on kohta yksipyöräinen.

t:Velu :thinking: :thinking:

Tervetuloa foorumille!
Aina mukavaa kun joku suomalainenkin löytää näille sivuille. Ja vielä mukavampaa on kuulla että yksipyöräilijöiden joukkoa ollaan kasvattamassa oikein urakalla:). Minkähän ikäisistä oppilaista on kyse?

Pyhätunturikin kuulostaa oikein mukavalta paikalta MUnimista ajatellen. Luulisi sen peittoavan turun seudun metsiköt:D. En siis ainakaan heti lähtis hylkäämään ajatusta sinne kokoontumisesta.

Samalla linjalla oon juuson kanssa. Olis kunnon tutnturilla varmaan enemmän tarjottavaa kuin etelä suomen lähiö metsillä.

Tosin sellanen paikka olis jees mis olis tuolihissi tunturille ni vois sillä päästä ylös ettei kävellä tartteis :stuck_out_tongue:

Mut mä ainakin kiinnostuin tuosta ajatuksesta että siellä päin kokoonnuttaisiin.

Hyvältähän se kuulostaa mut täytyy ottaa huomioon että on siinä aika paljon järjestämistä: kaikki majotukset sun muut. Vähän sellasta huhua oon kuullu että Joke olis alkamas järkkäämään ens vuoden alussa miittiä kesälle Kuopion alpeille… (ja on kuulemma hyvä näissä hommissa) ja en sit tiedä pystyyks se muualle virittämään mitään. Kuulemma on herralla muitakin järkkäys kiireitä. :smiley:

Tietysti täytyy keskustella asiasta ja mikäs mulla sitä vastaan jos siellä Pyhä tunturin päässä joku sitä sitte alkais TARVITTAESSA tosissaan virittämään. Tähän väliin olis hyvä saada kuopiolaistenkin mielipide asiaan… :astonished:

eiköhän pyhällä oo aika reilusti majotusta vapaana kesällä kun tuo laskettelukausi
ei ole ihan pahimmillaan… että kyl uskon et majotusta löytyy mutta onhan sinne matkaa jonkun verran, mut autollahan pääsee.

mut tosiaan, kaikilta mielipiteitä asiasta vaan tänne.

Koululaisia meillä on joku 120kpl ja alakoululle pienempiä pyöriä ja yläkoululle isompia. Lukiossa on 2 kaveria, jotka kirjottaa keväällä.

Pyhällähän on 2 tuolihissiä ja nurmetetut rinteet (sateella pehmeät) jossa on mukavia sattumakiviä joukossa.

Järjestelyt vaativat aina aikaa, jota ittellä on aika vähän (alkukesä kotkanpesillä ja keskikesä soilla), mutta kapasitettia on paikakunnalla riittävästi ja ulkomaisia matkailijoitakin alkukesästä paikalla jokusia.

Kuinkahan saisi netin avulla kansainvälisyyttä tapahtumaan :thinking: ?

t.pekka

MMMORO!
Kiinnostavaa.
Löytyykös sieltä rinteiden lisäksi “ajokelpoisia” metsäpolkuja?
Ja mikäs on tilanne sen hissin suhteen.
Luulen että jos nyt ensin saataisi ensimmäinen kunnon Finnish-miitti pidettyä, niin voisi ehkä seuraavalla kerralla alkaa kyselemään ulkomaan eläjiä mukhaan.

Vanha tuoli hissi johtaa tunturin päälle ja on auki päivittäin? jonkin aikaa taikka pyydettäessä? ainakin viimekesänä oli.
Tunturissa on rakennettu mielenkiintoisia lankkuteitä aapasoille ja puronvarsille, pitkosreittejä, uimarannan polkuja, sekä tietenkin tavallisia poropolkuja.

Voisin ottaa suorituspaikosta muutamia kuvia, vaikka tiedä että kuinka suunniteltua ohjema pitää olla, eiköhän ex tempore ajelu ole tärkeintä ja pieni happening.

Paikkakunnalla on hyviä sponsoreita joilta vosi kysyä pientä tukeakin…? Majoitusta , tms???

Kuulostaa veri kuut! Osuuspankilla ois muutes kans mökki pyhällä.

Kuulostaa mitä mainioimmalta paikalta yksipyöräilyyn.
Ja se tärkeinhän on tietenkin saada tätä joukkoa kasaan että pääsee näkemään mikä porukka tällaistakin lajia harrastaa:p.
Jos joku vielä sponssaisi matkaa ni eihän sitä voi enempä toivoakaan.

Aivan, ja tuosta suunnitelsuta. Mun mielestäni kans tarvii olla mitään tarkkaan suunniteltua, kunhan joku osaa vähän kertoa mihin suuntaan kannattaa ajaa ettei eksy lapin erämaihin.
Ja hissi olis ihan mahtava juttu ettei tarttis itteään rasittaa kiipeemisellä :smiley:

Niin no ei kai mitään ihan pilkuntarkkaa suunnitteluu tarvi olla, mut olis hyvä kuitenki sen verran suunnitella ettei tarvis sit aikaa kuluttaa siellä siihen et sit aletaan kattoo missäs tääl voitais ajella ja et mahtaakos toi hissi olla käytössä jne. Kun jos mekin täältä Turusta sinne lähetään niin ei ainakaan vaan lähettäis ihmettelemään että mitäs tehtäis… :smiley: Ja jos ja kun tää miitti järjestetään ni ei sit kaatuis huolimattomaan suunnitteluun, koska tällasii isompii tapauksia ei ole liian usein… Kerran kun järjestetään ni tehdään se sitte kunnolla! :slight_smile:

Tämä ei siis minkäännäköisenä offencena. Varmasti kaikki asiat on tiedossa ja hoituu mut ilmaisinpa ne nyt kuitenki! :o

Finnish (M)Uni meet 06 onnistuu…

Olen ehdottomasti tapahtuman järjestämisen kannalla! Paikka pitää vaan valita oikein. Tässä mielestäni tärkeimmät huomioitava seikat…

  • Sopivia ajomestoja (yksipyöräisellä testattuja).
  • Sopiva etäisyys osallistujista (matkustusaika).
  • Kohtuulliset osallistumiskustannukset (matkat, majoitus yms.).
  • Yllä olevien myötä riittävä osallistujamäärä.

Kun nuo on kunnossa niin osallistujia on riittävästi ja tarvittaessa näkyvyyttäkin saadaan (jos sitä nyt halutaan). Näihin suhteutettuna Pyhä ei toimi! Otetaan vaikka Suomen Turku. Sieltä on Pyhälle matkaa 1000km ajoaika siis n. 12h (Kuopiosta 600km/5h). Olen viettänyt Pyhällä hiihtoloman ja ajomatka on, no 600km! Siis viikonloppu keikkaa ei kannata tehdä (varsinkaan etelästä). Toki Pyhänkasteen putouksella olisi näyttävä taiteilla!

Ehdotankin seuraavaa…

Etsitään sopiva paikka Keski-Suomesta! Viikonloppu keikalle järkevä matka on varmasti n. 500km suuntaansa. Itse ainakin olisin valmis tuon matkan tekemään. Mielestäni on tärkeää, että meillä on paikallistuntemusta tapahtumapaikasta.

Tässä yhteydessä on pakko mainita Kuopio ja Puijo yhtenä varsin toimivana paikkana. Täältä löytyy varmasti riittävän haastavia polkuja kaikille. Myös trial kikkailuun löytyy runsaasti paikkoja. Kaupunki on esim. juuri saanut päätökseen keskustan lammen ympärillä olevan puistoalueen kivetyksineen, telineineen ja rappuineen.

Jatketaan keskustelu niin saadaan ensi kesän tapahtumaan enemmän kuin kaksi osallistujaa…

Turkulaisten yksipyöräilijöiden puolesta sanoisin että ensi kesänä meistä kaksi(toivottavasti) omistaa ajokortin. Ja kun ottaa huomioon että meitä olisi täällä todennäköisesti 7 lähtijää niin autolla lappiin ajaminen ei kuulosta kovinkaan kannattavalta. Junamatkat voisivat tulla kyseeseen koska olemme kaikki opiskelijoita ja siitä seuraa 50% alennusta lipuista. Hinta pääse silti nousemaan aika korkeaksi, mutta ainakin itse olen sitä mieltä että miitti pidetään vaikka mikä olisi. Paikastahan voidaan keskustella ja keskutellaankin vielä.

Pyhätunturihan on siis todettu(?) hyväksi paikaksi pyöräilyä ajatellen. Tai ainakin paikka vaikuttaa hyvältä. Toisaalta Kuopiossa on varmasti reittejä joita pitkin 1pyörällä pääsee painamaan. Ja voisi kuvitella kuopiosta löytyvän otollisemmat olosuhteet trial/kaupunki ajolle. Näkyvyyskin voisi olla hyvä asia ja sitä saisi helpommin kaupungissa?? Tunturi houkuttaa kovasti MUnimaan ja toisaalta Kuopio tutustumaan puijoon ja kaupunkiin.

Kuopio ja pyhä lienevät siis parhaat ehdokkaat koska lajin harrastajia löytyy paikkakunnalta. Kumpi on parempi??

Jou, Kyllähän varsinkin turusta lappiin viikonlopuksi ajeleminen lähentelee hulluutta :smiley: Siksipä kannatan Kuopiota.
Onhan tässä vuosia lienee vielä edessä ennen maailmanloppua, joten varmaan keritään pitää miitti kylässä jos toisessakin. Ja täältähän ei ajopaikat viikonlopun aikana pääse loppumaan.
Tänäkesänä kierrettiin virallisessa MUni miitinkissä tämä jokkerin mainitsema lämpäre, jonka ympärille on tehty isolla rahalla isot työt, aikaa kului vain 6 tuntia :roll_eyes: Ei siis ehditty edes keskustaa tsekkaamaan.
Toinen päivä meni metsiköitä samoillen.

Better make it 3!

No onhan tuo totta että eipä sinne Lappiin varmaan kannata lähtee ainakaan täältä Turusta vaikka se ajomestana houkuttelis. :frowning: Kuopio kuulostaa harvinaisen hyvältä ku sinne ei NIIN pitkä oo tuntureitten keskeltä eikä toisaalta täältä Suomen vanhimmasta citystä.

Kyllähän se näin on että tulee varmaan jatkossakin miittejä että jos nyt ens vuonna kalakukkomaassa ni joskus tulevaisuudessa jossain muualla. Mihin elämä sitten johdattaakaan? :astonished:

Ja tärkeintähän on hauska yhdessäolo, muiden hölmöjen tapaaminen ja se että yleensä järjestetään tällanen perin harvinainen tapaus että vähän useammilta paikkakunnilta kokoonnutaan yhteen paikkaan! :smiley: Oli se paikka mikä tahansa.

Onhan tuossa vinhaa perää tuossakin jutussa, ite kyllä ehdin jo innostus Pyhästä ajatuksena, tosin en jaksanu pohtia mitään tarkempia kustannuksia yms.

Ja oon eeron kanssa samoilla linjoilla että tärkeintä on pitää hauskaa ja tavata porukkaa.

No täytyypä munki nyt välillä laittaa tänne jotakin…

Kyllä täytyy sanoa, että toi Pyhä kuulosti alkuun kyllä harvinaisen hienolta, mutta täytyy myös todeta, että vastalauseissa oli perää.
Kyllähän turustakin nyt Munireittejä löytyy, mutta lapin tuntureilla on se tietty fiilis ja maisema, jolloin ajaminen olisi vähintäänkin taivaallista. Mutta kai niitä hienoja paikkoja jostain keskisuomestakin löytyy. Eikä semmonen pieni pläntti kaupunkiakaan pahitteeksi olisi. :sunglasses: