Suomen Yksipyöräilijät.

Haaste kaikille tätä Suomen 1pyöräilyfoorumia lukeville. Laittakaapa jonkin asteista perustietoa itsestänne tähän topicciin. Tämä sen takia, että saadaan mahdollisimman tarkka kuva, kuinka paljon meitä on ja missä tällä hetkellä. Tiedot yhteen paikkaan. Onhan tuolla tuo “Unicyclists around the world” mutta niistä nyt ei tiedä kuka niitä päivittää sinne tai kuinka ajan tasalla se lienee. Laittakaa vaikka seuraavaan tyyliin:

Nimi: Eero Tähtinen
Asuinpaikka: Turku
Ikä: 18
Harrastanut: n. 1.5v
Millaista yksipyöräilyä: Trials, MUni, (Freestyle)
Miksi harrastan, tavoitteet: 1. Hauskanpitoa kavereiden kanssa. 2. Itsensä ylittäminen. 3. Tavoite osallistua tulevaisuudessa Uniconiin (t. vastaavaan). 4. Tavoite menestyä Trials-kilpailussa e.m. tapahtumassa. :slight_smile:
Pyörät: 24" Nimbus MUni 2005 KH kammilla, 20" Qu-ax Trials 2005

Kovin virallinen tästä nyt tuli. Mutta näin tällä kertaa. :wink:

Joo tää on hyvä tämmönen :slight_smile:

Nimi: Mikael Marjanen, ihan Mickeksi voi kutsua.

Asun Ylivieskassa täälä pohojanmaalla. Täällä ei ole kovinkaan paljo näitä 1pyöräilijöitä, varsinkaan niitä, jotka harrastavat trialia yms.

Ikä: 16v

Tavallisen ykspyöräsen ostin 2004 elokuussa, ja trialpyörän pari kuukautta sitte eli reilut kaks vuotta ykspyöräilly.

Trialia yleensä, myös joitain freestyletemppuja on tullu reenattua. Munittamista jonkin verran myös.

Aluksi kun ostin 1pyöräsen, en tuntenut oikeen ketään jolla oli tällainen. Nyt tällä hetkellä noin viisi kaveria ostanut ykspyöräsen ko on testannut mun pyörää. Nyt kokkolassa on pari jätkää joitten kaa oon joskus pyöräilly. Nettisivutkin tulevat tässä toivottavasti mahd. pian.
Tässä lajissa on koko ajan haasteita ja temppujakin on ihan tarpeeksi; ainaki on paljon opettelemista. Haluaisin kehittyä mahdollisimman hyväksi ja uskon että innostus ei ihan heti lopu. Tosin talvi vähä rajoittaa ajamista, mutta voihan tuolla lumellakin jonkin verrran ajella. Ois hyvä jos ois joku isompi tila jossa vois 1pyöräillä koko talaven.

Pyörä: Koxx-onen Devil 20", vanahan tavallisen 1pyöräsen möin kaverille.

Siinä tuli jottai kerrottua. Aika pitkästi :smiley:

Joku tän tapanen oli mullaki mielessä mutta ei saanu aikaseks… Eero onneks hoiti homman ettei laiskan tarvinnu vaivautua:D On päässyt noi laskut sekoamaan näistä harrastajista kun niitä tänne melkein kuukausittain tänne uusia ilmaantuu:p

Eli olen Juuso Rantanen 18v Littoisista ihan siitä Turun vierestä.
Aluksi ostin kaverilta(emil) sellasen peruspyörän joskus siinä kaks vuotta sitte. Viime vuonna sitte hankin koxxin 24"MUnin ja viime keväänä Koxxin white widow trialin. Aika laiskasti on tullu ajeltua viimeaikoina mutta en lajia ajatellut hylätä kuitenkaan. Sydäntä lähinnä on toi muniminen jos vaan ois vähä parempia paikkoja täälläpäin. Tavoitteena ois tossa trialissa kehittyä sen verran että kehtais videoita vääntää näitten kaverusten kanssa:D Eli hyppykorkeutta aion lisää hankkia joskus tulevaisuudessa.
Ja hienoahan ois kanssa edistää tätä lajia täällä Suomessa. Ja tutustua näihin hulluihin jotka tätä harrastaa.
Että sillä tavalla:)

Minä oun Kuappisen Jontta Kuoppijosta, ikkee on tullunna kerrytettyvä vuojesta 1981 suakka. Rällään perse ruvella Onza MUni:lla. Harrastuksen taesin alottaa kolomisen vuotta sitten, kun ostin http://www.sirkuskosmonautti.com/ -jannulta semmosen perus mallin unikykkelin iisalmesta. Vuojen harrasteltuani äitini sanoi että käsien pesulle ja syömään. :roll_eyes:

Mä sit edustan varttuneempaa sukupolvea tässä lajissa, et kuuluun varmaan ikämiesten sarjaan.

Nimi:Juha Sipola
Ikä: 28v
Sijainti:Jyväskylä

Aloitin: Heinäkuussa -06 omavalmisteisella 24" pyörällä. Myöhemmin tuli rakenneltua 28" työmatkapyörä. Omistan myös yhden “oikean” yksipyöräisen eli Nimbus muni, jossa KH 06 vanne kasattu KH 07 navan ja kampien ympärille.

Miksi harrastan: Näin pätkän yksipyöräilyä videolla enkä voinut vastustaa kiusausta. Täytyy sanoa että jo vastaantulijoiden hymyn takia kanattaa ajaa.

Ajotyyli: Mies istuu satulassa ja kädet vatkaa ympärillä:D Olis kiva väittää että muni, mutta xc on lähempänä totuutta kun polkuja on kiva ajaa ja työmatkaa 6km suuntaan tulee ajeltua aika paljon. Paikallisella leikkikentällä ja skeittiparkissa harjoittelen pientä kikkailua.

Mä vedän tällä hetkellä ikäenkat.

Jarkko Kyllönen, 29v, Helsinki.
Aloitin toukokuussa ´06, innostuin hommasta kun joku oli pistänyt eräälle fillaritrial-foorumille linkin ruotsalaissällien videoon. Hankin Montyn trial-yksipyöräisen, kun se oli halvin ja sen sai nopeimmin. Ihan hyvin se on tähän asti kestänyt, tosin mun ajaminen on lähinnä xc/munia ja yleistä opettelua. Ei vanha mies uskalla hirveästi hyppiä :wink:

Muutama kaveri on ostanut pyörän kesän ja syksyn aikana, ja ajajia Helsingissä on nyt ainakin neljä. Olemme kaikki enemmän tai vähemmän noviisitasolla vielä.

Ikäloppuja pappoja! Ja hauraat luut! :roll_eyes:

Nyt kun on kolme päivää polkenut niin kehtaa jo sanoo harrastavansa =)

Eli olen Jyrki, 23-vuotias yrittäjä ja opiskelija Turusta.

Talvi iski niskaan kun piti harrastus aloittaa joten Kupittaan Euromarketin parkkihallin perällä on nyt kolmena viime iltana tullut yhteensä 5 tuntia poljettua ja oon kyllä liekeissä tohon lajiin. Ilman tukea saatan päästä pyörän selkään ja pari kierrosta hallin ympäri riittää taidot, sen jälkeen herpaantuu ote. Mutta kehityskäyrä on rajussa nousussa =)

Nimbus muni 24" on pyörä ja poluille ja koulumatkalle on tarkotus suunnata kun taidot riittää sileeltä betonilta poistumiseen.

Hii

Joo eli mää oon Paulus Sipilä 16v Kokkolasta. Micken kaa yritetään täälläpäin säätää.

Harrastanut oon siitä asti kun alkeet opettelin Micken pyörällä. Sen jälkeen sitten ostin sen kun kaveri siirtyi jo järeämpään kalustoon.

Trial, freestyle ja muni kiinnostaa ja sen oon huomannu että freestylessä tulee enemmän mustelmia ku trialissa (ainaki näin alussa).

Ja harrastan sen takia ku tää on niin rentoo.

Ja pyöränä mulla on tuo romu Koxxin penkillä. Sanokaapa kannattaisko hankkia http://www.unicycle.uk.com/shop/shopdisplayproduct.asp?catalogid=644 ?

Alkuun: terveppä terve ja teretulemast lajin pariin ja foorumille minunkin puolesta! Tässä on yks topicci täältä Suomen foorumilta koskien tuota asiaa ainaki mun mielestä. Alkuun hyvällä vai halvalla pyörällä?

Jos aikoo jatkaa lajin parissa ja muutenkin niin suosittelen heti alusta ihan kunnollisen ja kestävän pyörän ostoa. Kyl siinä mun mielestä säästää kun näin tekee. :slight_smile:

hyvä pale. osta vaa se qu-ax nii sillä on parempi munittaakki

No jos 25 ikäiset on pappoja niin täällä edelleen yksi rapiat 41 vuotias, joka lumen vähyyden takia tarttee yksipyöräistä kuntoilulaitteena edelleen. Kesä meni että hurahti ja matkaa ajelin vain pikkusen (kestävyyslaji).

Eli Pekka Nyman (1965 syntynyt) Pelkosenniemeltä Kemin Lapista, eikä nyt niin vielä hirmu vahnaksi itseään tunne kun 24" Munilla vielä pystyssä pysyy. Yksinäisiä Lapin susia…

t.nasykka :stuck_out_tongue:

Tässä taas yksi Turun pojista lisää.
Aleksi Palola on nimi ja -88 vuonna syntynyt. Ajelu on tullut alotettua tossa vuoden 2005 keskikesällä.
Ja harrastan yksipyöräilyä ( :sunglasses: ) eli toisin sanoen kaikki mahdollinen kiinnostaa, Trial, Street, Freestyle ja nyt on tullut fiilis että pitäis saada Cokeri että pääsis ajamaan vähän matkaakin :astonished: .
Mutta eipä tässä mitään kummempia, omaksi ja vähän myös muiden iloksi tätä tulee harrastettua.

Minä taidan sitten olla nuorin.
Nimeltäni Henri Heikinheimo (-93) ja asustelen täällä Pohjanmaalla Haukiputaalla. Olen ajellut nyt pari kuukautta ja MUnia lähinnä harrastelen, sekä vähän trialia ja freestylea. Yksipyöräisinäni toimivat 20" Dodger ja 24" KH MUni.

henkka, onko muuten sielä vähän pohjosemmassa pohojanmaalla sielä haukiputtaan lähettyvillä monta ykspyöräilijää?

Yksi ainakin, jota en tietääkseni ole koskaan nähnytkään. Eli eipä oikeastaan. :frowning:

Juhani täällä moi. Aitoosta tulen… ai missä se on? pähkäilkääpä sitä. :smiley: Yksipyöräisen ostin ihan muutama päivä sitten ja reeni on kova meidän eteisessä. saa seinät kyytiä kun pyörä lentää.

Tarkotus olis kyllä nyt eka oppia ajamaan ihan kunnolla ja sitten trial temppuja ruveta hinkkaamaan. Pyörä on joku evolution ostin sen huudosta. Luultavasti saksalainen kun oli ohjeet vain saksaksi.

Lohtajalta ilmoittautuu kaksi Veli-Kalle (1965) ja Tuomas (1997) Pajunpää
Ikämiehiin ja junioreihin :slight_smile:

Pappa (eli ikää 26) pohjoisen pyöräilykaupungista Oulusta nostaa käden pystyyn! Pyörä tuli hankittua kuukausi sitten ja nyt alkaa jo parin kilometrin lenkit onnistua ilman täydellistä läkähtymistä:p
Eiköhän tännekin perukoille saada vielä lisää harrastajia, kaverit ainakin innolla kokeilemassa ja monia vastaantulijoitankin näyttäisi alkavan syyhyttää:D

tervetuloa foorumille. minkälaisen pyörän oot laittanu? :smiley: