Minkälaisia viritelmiä olette tehneet pyörän lampun kanssa? Itselläni on ongelmana ollut saada valo kiinni niin, etteivät jalat koko ajan tule valokeilan tielle. Olen lähinnä etsinyt lampulla sopivaa paikkaa satulatolpasta eri korkeuksilta.
Joustavalla kumisella lenkillä kiinnitettävät tavalliset fillarin valot kiinnitettynä satulaputkeen. Jos käsituki niin siihen, tulee vähemmän jalat eteen Lähinnä huomiovaloina eikä tietä näyttämään, otsavalo on siihen kovajuttu, pitäis itseki hommata itelle uusi moinen hitusen tehokkaampi.
Hyvä otsalamppu on kyllä ehdoton. Satulaputkeen tulevat koin hankaliksi kun osoittelevat hieman minne sattuu, ja jalat heittää varjoa jne.
Taaksepäin sitten satulaputkessa semmoinen punainen kumilenkillä kiinnitettävä valo.
Oukei, pitää lähteä etsimään sopivaa otsalamppua. Onko suosituksia?
Mulla käytössä Valostore:sta hommattu Lumonite Compass Mini. Ja mitä nyt olen hieman käyttänyt tuota, niin ainakin omaan käyttöön varsin mainio.
Tuosta hintaluokasta löytyy varmasti myös muita hyviä vaihtoehtoja.
Laitoin ehdottamasi lampun tilaukseen, kun näkyi olevan Valostoressa tarjouksessakin (vai liekö ollut noita “ikitarjouksia”).
Eilen hammokkia viritellessä -15c pakkasessa rupesi tuo vanha otsavalo senverta kyrsimään että pistinpä itsellekin moisen tilaukseen. Vanhan kertaalleen jo kolvaillut kasaan ja taas ilmeisesti pitäisi. Inhottavaa noissa olosuhteissa kun valo muuttuu stroboksi tai sammuu tyystin pään asentoa muuttamalla ja täytyy viettää aikaa sitä henkiin koputellessa.