Mistä pyöriä & tarvikkeita?

Hommasin tossa kesällä hetken mielijohteesta yksipyöräisen (käytetty 20" QU-AX Luxus), ja nyt kun sillä on hiukan oppinut ajamaan, niin nälkä alkoi tietysti kasvamaan…

Suomessa pyörien saatavuus ja valikoima tuntuu olevan aika heikko (onko muita kuin kauppoja kuin aprilli.fi?), ja kuten monen muunkin harrastuksen kohdalla ulkomailta tilaamalla taitaa säästää selvää rahaa. Unicycle.se ainakin vaikutti heti edullisemmalta. Onko kokemuksia tuolta tilaamisesta, tai kenties muita suosituksia?

Suomesta tuntuu olevan aivan liian vaikea ja hidas saada ostettua mitään yksipyöräisiin liittyen. Lähes kaikki menee tilaukseen kumminkin, koska kysyntä niin pientä.

Unincycle.comin maakohtaiset liikkeet ovat oman kokemukseni mukaan oikein ystävällisiä ja auttavat mielellään ongelmatilanteissa. Hinnat ja valikoimat sivujen kesken ovat kohtuu lähellä toisiaan, pieniä eroja toki löytyy. Seuraavia olen itse käyttänyt ja suosittelen:

Ruotsista on kätevä ja nopea tilata melkeinpä kaikki yksipyöräistavara mitä tarvii, vaatii vain yhteydenpitoa sähköpostilla/puhelimella. Heidän nettisivut eivät siis ole läheskään ajan tasalla. Pikkutavaroille taitaa postikulut olla 10€ ja isommille 20€.

Saksassa hieman laajempi valikoima kuin ruotsissa. Heillä postikulut tietääkseni aina 30€ Suomeen, joten enemmänkin houkuttelee isompia paketteja tilatessa.

Briteistä löytyy myöskin lähes kaikki unicycle.comin valikoima ja viikottain vaihtuvia tarjouksia. Täällä postikulut menevät kilojen(?) mukaan ja pikkutavaraa on nätti napata tulemaan myös yksinään.

Minkäslaisia kokemuksia muilla on?

Pitänee siis kysellä tuolta Ruotsista mitä niillä on oikeasti tarjolla. :roll_eyes:

Unicycle.com.sta olen minäkin tilannut tavaraa, saksasta ja viime viikonloppuna englannista kun oli tarjouksessa 28" ultimate wheel :slight_smile:

Ainakin saksan kaveri on vastaillut oikein asiantuntevasti sähköposteihin. Samoin kuin ruotsalaiset, kyselin sieltäkin alkuun kun olin Hatchetiä ostamassa muttei heillä ollut sellaista viime vuoden lopulla myydä. Saksassa oli silloin juuri tulossa hyllyyn ja sieltä sitten sen ostin.

No niin. Hyvin tuntui sähköpostiyhteydet pelaavan sekä Ruotsin että Saksan kauppoihin. Ruotsalaiset ei turhia jaaritelleet, vaan kysymykseen pyörän ja säärisuojien varastotilanteesta vastattiin jäykästi mutta asiallisesti “Yes”. :smiley: Sieltä olis nyt sitten tulossa oranssi 24" Nimbus MUni ja Kris Holm Percussionit. Sit pääseekin ottamaan tuntumaa maastoon (pun intended). :smiley:

Ruotsista ja Briteistä olen tilaillut, ja hyvää palvelua saanut molemmista. Saksasta ovat postikulut vähän hintavammat. Aprillista ostin joskus satulan ja poljinkammet, ihan hyvin nuokin kaupat menivät. Punanaamio (punanaamio.fi) myy myös yksipyöräisiä ja tarvikkeita, aika peruskamaa. Sitä en ole testannut.

Aprillista olen itse tilannut satulaputken. Piti ottaa 700mm pitkä, kun sopivampia ei ollut varastossa. 350mm pituuteen sen sitten lyhensin. Mutta toimitus oli kyllä nopea.

Ruotsin putiikin tilaus on seurannan mukaan edennyt nyt Tukholmasta Jönköpingiin. Pikkusen on mun mielestä menossa väärään suuntaan, mutta ehkä tuolle on joku selitys… :thinking: Ei olis tosin eka kerta kun tavarat harhailee. Pari vuotta sitten yksi jenkkilästä tilaamani auton osa kiersi Filippiinien kautta. :smiley: