Hvor længe?

Hejsa!

Jeg har kigget på ethjulede cykler og kunne egentlig godt tænke mig at prøve dem, men hvor længe tager det cirka at lære at køre på dem?

Det er ikke niveauet med en masse tricks, men bare så man kan køre lidt rundt og holde balancen?

Hey SFMJ, velkommen til forumet.

Je snakker ikke dansk og bare litt norsk, men førdi jeg kunne lese spørsmålet ditt, jeg håper at du forstår hva jeg skrive.

Det avhenge av hvor mye talent og balanse du har og vhor gammel du er.
Barn lærer det rasker enn voksne.
Mange trenger 2 timer før a lærer kjøre rett fram, andre trenger 30 timer trening før dett.
Normalt skal du bruke 10 til 30 timer trening for å kjöre rundt med svinger, kanskje sågar med opprykk på frihånd.

Hej Eric

Du har forstået det helt rigtigt, det er meget imponerende, hvis norsk er dit andetsprog, og du så kan svare mig - bravo!

Mange tak, det var rart at få et godt bud på et tidsramme!

Hej SFMJ

Velkommen til! :slight_smile:

Som Eric skrev, er det meget forskelligt, hvor lang tid det tager, men hvis man er vedholdende nok, lærer man det efterhånden. Jeg var selv ca. 4 måneder om at kunne køre fra den ene ende af en stor sportshal til den anden med træning en gang om ugen, hvilket vel svarer til 20-30 timer. På det tidspunkt var jeg 48 år. Mange yngre lærer det meget hurtigere.

Når du nu bor i Aalborg vil jeg opfordre dig til at opsøge/kontakte LUCK (Løvvangens Unicykelklub), der er en aktiv klub. Der kan du dels få mere at vide, dels finde andre at træne/køre sammen med. Jeg tror bestemt også, at du kan få lov til at prøve en ethjulet cykel i klubben og få gode råd om, hvilken ethjulet cykel, du skal købe.

Rigtig god fornøjelse!

Mvh Sanne