Hvem hvor i DK

Hi, there aren’t that many threads in the Danish section, so time to add a new one. I like to determine who lives where in DK. Riding together with others who unicycle is more fun than always practicing alone. So who lives where? I live in Midt-Jylland near Århus.

Hejsa, fordi der ikke er så mange tråder i den Danske subforum, så er der her en ny en. Jeg vil gerne vide hvem i DK bor hvor og hvem har lyst at træne/ride sammen. Jeg er blot begynder og har købt min ethjuler for 3 uger siden. Jeg bor ved Århus.

Setonix

Hej Setonix
Prøv også at kikke i den anden tråd “Hvor mange danskere”.
Mvh Sanne

Ah se der. Den var slet ikke i min liste. Ser først nu at man kan vælge ældre tråder. Vi bor meget spredt gennem DK.

Ja, det gør vi. - Et eller andet sted (som jeg ikke kan finde nu) skrev, du at klubberne i Danmark kun er for børn. Det er faktisk ikke rigtigt, men der er klar overvægt af børn/teenagere i klubberne. Jeg kører selv i Høje Gladsaxe Unicykel Klub, og der er vi nogle voksne, bl.a. nogle forældre til nuværende eller tidligere unicykelbørn. Desværre er der ikke rigtig nogen klubber i nærheden af dig. En meget aktiv klub, LUCK (http://www.uni-luck.dk/index.html), findes i Ålborg, men det er jo ikke lige rundt om hjørnet.

På DGI’s hjemmeside under Unicykling kan man finde en liste over klubber, der efter sigende tilbyder ethjulet cykling (Find DGI-arrangement - kalender med events, stævner mm.). Jeg er dog vildt forbavset over at se Politiets Idrætsforening, Århus, på den liste!! Jeg vil mene, at der reelt er 10-15 klubber på landsplan med meget forskellig størrelse og aktivitetsniveau. Du skal derfor ikke regne med, at listen reelt viser klubber med ethjulet cykling på programmet.

I Århus findes der åbenbart (kender det ikke selv) et cirkusprojekt, Cirkus Tværs (http://www.cirkustvaers.dk/). Ud fra det, de selv skriver, har de ethjulet cykling på programmet, men om det lige er et miljø, du kan passe ind i, ved jeg ikke. Men det kunne tænkes, at de kendte nogle i Århus og omegn, som cykler? Du kan jo prøve at spørge dem.

Ellers har jeg ikke lige så mange andre gode ideer.

Jeg formoder i øvrigt, at ingen af børnene og kun få af de voksne i klubberne overhovedet kender dette forum. De kommunikerer sikkert mest på Facebook, men jeg har ikke en FB-konto og ved derfor ikke, hvad der foregår der.

Mvh Sanne

Hej Sanne,
Tak for info. På facebook er der en dansk unicykel side, men der sker ikke rigtigt så meget. Jeg vil se på Århus cirkusprojektet.
Næste uge skal jeg til Holland til familie. I Holland er det ind det mindste meget fladt, ingen bakker, så kan jeg bedre få testet en langafstandstur. Parkeringspladsen jeg træner på er allerede for lille :slight_smile:
Mvh Kasper

Det er da et forsøg værd.

Det lyder, som om du hurtigt gør fremskridt - tillykke med det :slight_smile:
God tur til Holland. Du kan jo prøve at spørge i det nederlandske forum, om der er nogen, der vil mødes med dig og cykle en tur.

Mvh Sanne