Been enjoying riding on my home-made 29 inch Muni for a while now, but always wanted to go a little bit faster
So decided 32 inch would be the perfect size for me, however they are hard to come by..
Any offers welcome! Muni, road, Even if it does not come with all the parts.
Can potentially pick up if near Benelux or Germany
mhm ik rijd gemiddeld 10-13km, maar meestal fietspaden, op ieder mogelijke grootte. Ik heb mn 32 destijds van het Duitse municycle.com gekocht. Die is net zo licht als een 29 en stapt net zo gemakkelijk op. Ik ben echter niet van plan de mijne te verkopen.
Heb je ook via Klaas Bil of facebook gekeken of je niet goedkoper aan een 32 kunt komen? Ik neem aan dat je ook eens hebt meegedaan aan de NLse kampioenschappen?
Ik woon zelf in Duiven.
Nice! Ja naar mijn mening is 32 inch ook echt perfect voor Nederland met de platte wegen hier. 36 inch is dan net wat te lomp voor Muni.
Zal wel even aan Klaas Bil vragen ja, goeie! Heb zelf wel aan een aantal events mee gedaan, vorig jaar het NKE, en al 2x de GCCM. en binnenkort ook een weekend lang de Lage Landen Eenwielertour.
Heb je ook al eens nagedacht over kortere cranks daar mee kun je ook flink wat snelheid uit een 29 inch halen.
Of een lichte XC band met een extra lichte binnenband of tubeless dat wil ook nog wel eens helpen voor de snelheid.
in NL zul je daar niet zo’n probleem mee krijgen. Zoveel steile wegen zijn hier niet. De weg van Rheden naar de Posbank is misschien wat meer een uitdaging, voor wat betreft asfaltwegen. Zandpaden bergop op de Veluwe zullen wel lastiger zijn met kortere cranks, maar snelheid speelt misschien minder een rol bij muni?
Maar je kunt het altijd af laten hangen van wat voor tocht je wilt maken. Sommige cranks hebben meerdere gaten. dan kun je zelfs onderweg je trappers verstellen. Ik heb zelf altijd wat sleutels mee voor het geval dat.
@pcpie was het je bedoeling een muni-band op de 32" te leggen?