[IN SWEDISH:] Svenskt enhjulingsforum!

Hej alla enhjulare i Sverige! Jag tycker tiden är mogen för ett svenskt enhjulingsforum. Det skulle kunna se ut så här:

http://users.boardnation.com/~muni/index.php

olaf

Re: [IN SWEDISH:] Svenskt enhjulingsforum!

okej. såg fint ut det där

simon

Ja, det känns som att det behövs, dels för att kunna kommunicera på sitt modersmål, men främst för att kunna locka hit fler svenska enhjulingscyklister, många som ryggar tillbaks och inte orkar kolla på ett engelskt, eller inte orkar skriva.

Om du skulle kunna fixa upp det på muni.se så skulle det ju vara guld.

Yay, kul att ni gillar idén! Kanske kan vi se detta som en start, huvudsaken är att vi har något att börja med och sen får det hela utvecklas vidare av sig självt.

Jo, jag hade gärna haft forumet på muni.se - det hade känts aningen säkrare än ett hostat forum. Bara det att jag då måste köpa till SQL av min webbhotellleverantör och det kostar några hundra spänn per år. Utan databas fungerar inte ett forum. Själva forumet finns att få utan kostnad.

Nu har jag ägnat lite tid åt att hitta en leverantör som verkar seriös och Boardnation ger ett bra intryck, men säker kan man aldrig vara. Jag tror att det går att arkivera foruminläggen och i så fall underlättar det en eventuell senare migration till annan plats.

Men, kan vi inte snacka detta på plats i forumet? Klart, då och då kanske vi ska gå in här och bumpa upp denna tråd så de svenskar som sällan besöker RSU har en chans att upptäcka forumet.

Jag har lagt ut en länk till forumet på muni.se - har ni tips på andra ställen där vi borde försöka få ut en länk?

olaf

Funderar på det här med att dom har ett tyskt forum här, kankse kan vara nånting att tänka på!

Hej!

Jag håller på att undersöka ungefär samma ide men det skulle vara ett kombinerat forum och en wiki. Det är ganska lätt att installera ett stort community-program som e107, phpBB eller tikiwiki. Men det känns lite för “stort” för våran användarbas. Har testat lite med ett program som hette wikka men jag har kommit fram till att det är lite för jobbigt.

Jag har serverutrymme här så det skulle inte vara några problem att fixa rent tekniskt sett.

Skicka gärna ett mail: md1ulfc@mdstud.chalmers.se

Ulf

Håper nordmenn er velkommene også.

Jeg melder meg i hvertalll inn!

:smiley:

Er det andre nordmenn på dette forumet. Hvor er du fra, jeg er fra Trondheim.

Rusty, Norway

Ah, det börjar hända saker!

Ileberg, att ha ett forum liknande det tyska är kanske en idé. Kan du höra med Gilby om han är villig att sätta upp ett sådant och vilka vilkoren är, till exempel när det gäller serverutrymme och eventuell trafikbegränsning.

Ulf, du har serverutrymme - utmärkt! Då kanske det bara är en fråga om att hitta en programvara som är lämplig. Jag mailar dig!

rusty & bjornthegreat, jag tänkte faktiskt inte på den skandinaviska scenen, men det känns ju alldeles självklart att norrmän och danskar ska vara med. Ett Skandinaviskt enhjulingsforum!

Vad ska det i så fall heta?

Det ser bra ut!
Kul att det händer saker på den svenska enhjulingscenen.
Men det skulle verkligen se proffsigare ut om forumet var integrerat i Muni.se .

Gilby la till ett svenskt forum , det kommer en svensk user-interphase innom kort också.

Vi kan ju använda det till något eget dyker upp!

Nu finns det som jag vet om 3 olika forum om enhjulingar på svenska!
Jag undrar bara vilket ska man använda?

Enhjulingsfolket.se