Biketrial wedstrijden

Ik ben laatst met Owen naar een biketrial wedstrijd geweest, in Nunspeet. Maar helaas, zoals wel aan de uitslagen te zien is (http://www.mcnunspeet.nl Uitslagen, Zaterdag 4 februari - 3e MCN Wintercup Trial, onderaan, Fietsklasse Blauw, T. Schaap (ik) en O. Poulssen) was het terrein niet uitermate geschikt voor eenwielers. Het is een motortrial parcours, dat betekent veel modder en losse aarde, en dus weinig grip om af te zetten voor een sprong. (We reden overgens ook volgens biketrial regels, dus voeten van je eenwieler, volle smak punten, en je rit afgelopen, het is mij twee keer gelukt om te vallen en niet van m’n eenwieler af te geraken.) Maar het was wel heel erg leuk. Nou vroeg ik me af of iemand misschien afwist van meer biketrial wedstrijden, en dan het liefst in een wat meer urban/street omgeving? Als we er massaal genoeg heengaan, kunnen we misschien zelfs in een aparte klassering rijden.

Lache !!!

Proficiat, zelfs nog beter dan Owen!!
En die heeft toch wel eventjes een Devil van Koxx, he?
Op wat voor stuk ijzer rag jij eigenlijk ???
Zoals je bij mijn profiel kunt zien zit in normaliter op een …
Doe 's een gok.
Groetjes Rob

Je zal eens op het forum van deze site kunnen kijken.


Daar hangen wat biketrialers rond.
Zijn er foto’s gemaakt van jullie op de eenwieler.??

Ik rij op een Qu-ax. Onderhand met een Alex-rim, en binnenkort dus waarschijnlijk een carbon-fibre seat base. Overgens ben ik een echte (seat out) trialrijder, en Owen misschien meer een street rijder, dus ik denk dat de competitie een beetje scheef was. Ik ben wel van plan om meer biketrial wedstrijden te rijden, buiten het feit dat ik zo toch een beetje voorbereiding heb voor Unicon en ik het gewoon leuk vind, zijn de biketrial gasten ook heel gezellig, twee van hun konden zelfs eenwieleren! Ik miste in deze competitie alleen een beetje het hoge hoppen, en de kleine technische uitdagingen. De hoogste hops waren misschien 30cm, en dat hoef ik niet eens SIF te doen. Misschien bij Unicycling In The Dutch Mountains wat 1 meter, 1 meter 20, pedal grab hops? Tegen die tijd haal ik denk ik ook wel 80 of 85cm SIF sidehop, dus die mogen er ook wel in :wink: (Op het moment 77cm, pingpongtafel).

Edit:

Ik weet dat Owen wat filmpjes heeft gemaakt tijdens het evenement, en dat er ook filmpjes zijn gemaakt van ons rijden in Zwolle, na de compo. Ik zal 'm er 's naar vragen.

Jaa Tris, en ik haal dan wel rolling hops van een meter! mischien lukt dat trouwens wel op 24", je weet het nooit :stuck_out_tongue: ben al blij als ik weer op 60cm zit met die 24", rijd echt enorm anders…

Da’s niet mis !!

Nou mijn hoogste sidehop is 62cm. Dat is natuurlijk kattepis vergeleken met jou! Dat op een 20-er Quax. Op mijn 24 haal ik dit zeker niet, te zwaar.
Wat Uitdm betreft: daar liggen tig pallets, olievaten een trap/podest. Daar kun je naar believen wat van bouwen.

Ah, jij hebt ook een 24" Rob? Wat vindt jij van rolling hops op een 24"? Ze lijken wel beter te gaan, maar je hebt ook weer meer om mee te nemen, voor echte trials blijf ik mijn qu-axje gebruiken, maar voor muni, street en een beetje urban trials rijd mn freeride echt lekker.

Eigenlijk gaat het helemaal niet om hoe hoog je kunt springen, maar hoe precies je kunt springen. Als je 80 cm kunt hoppen, maar je hebt een hele tafeltennistafel nodig om stil te kunnen staan, dan heb je daar niks aan. Op het moment haal ik op 70cm een redelijke preciesie, ik kan een muurtje van 20cm breed op springen.

20 en 24 zijn beide Quaxjes!!

Ja ze zijn alle twee wat aparts. Maar door die “dikke” Gazzaloddi is mijn muni toch heavy. Mijn cranks zijn ook net niet standaard. Dat wil zeggen ik heb op de 24 de cranks ( 140) van mijn trialbakkie gezet. Op de 20 heb ik korte van 125 mm. Het trapt dus even zwaar maar eventjes naar de stad of een tourtje maken gaat hendig lekkerder op de 24.
Ook crankgrabs vind ik op de 24-er een stuk lastiger, je moet dan hoger op trekken en dan nog dat gewicht.

helaas blijf ik nog steeds steken op de 36 cm hoog hoppen wil toch wel over 2 maand op 50 cm zitten :roll_eyes:
me snavu pendalen zijn onderweg gelukkig moet nu voor nood met plastic rijden en dan vind ik persoondelijk niet fijn geen grip.
heeft iemand nog wat tips waarmee ik me hop kan verhogen?
ik doe voor grote hop seat out.

Jongens! Ik kon eerder al 60cm springen op m’n trials eenwieler (20"), maar kreeg mijn sprong de laatste tijd niet tot rubber (ik stapte dus op laatste moment van mijn pedalen af, net voordat ik op het muurtje landde), ik hoopte vandaag op mijn freeride (24") mijn oude niveau weer te bereiken, gewoon 55cm dus. Dat lukte, wat ik niet had verwacht maar wat wel gelukt is is een static hop van 60cm, met aardig wat centimetertjes extra ruimte over! Nu hoop ik dat deze hop morgen nog lukt, aangezien dat het probleem was op mijn 20", de ene dag wel, de ander lijkt dat muurtje toch net te hoog. Ik kan 60cm springen, maar het lukt me niet altijd om mijzelf te overtuigen dat ik het echt kan. Morgen meer nieuws dus!

Eindelijk weer terug op niveau, spring weer gemakkelijk 60cm, alle muurtjes die op 60cm lijken, iets hoger of lager (dus ik ben niet meer bang voor de 60cm), super! Die 24" was echt een goed idee!

Vandaag 2 traptreden te gelijk opgesprongen denk z’n +/- 30 cm bij elkaar.
De trede zijn wel redelijk diep van deze trap.
Dus ik heb nog een lange weg te gaan.
Alleen op de terug weg schoot m’n crank van m’n QU-AX los. :frowning:
Voortaan toch maar eerder als goed vast draaien.
Hebben meer mensen dit gehad??.

Is het een 20" qu-ax trials eenwieler of is het een luxus, of een andere freestyler? Ik heb nog nooit gehoort dat iemands crank is losgeschoten terwijl hij/zij aan het rijden was, het is zeker nog nooit bij Tristan of mij gebeurt!

Het is een qu-ax 20 inch 2005 model.
Normaal check geregeld of als goed vast zit maar was dat bij deze eenwieleren schijnbaar vergeten om te doen.

ik vind het heel vreemd want die hele bout moet er dus uit zijn gekomen :thinking:

Inderdaad, de crank zit vast met 2 bouten, het is ook niet zomaar een dun stukje metaal dat er elk moment af kan vallen… Ik heb het nog nooit gehoort, gewoon weer vastdraaien zou ik zeggen :wink: